• Om os

          Carelink Gruppen er Danmarks største velfærdkoncern og løfter opgaver inden for alle velfærdsområder. Vores fundament bygger på virksomheder, der har mere end 20 års praksiserfaring inden for hvert sit fagområde. Vi har derfor både bredde og tyngde i vores faglighed og de indsatser, vi leverer.

          Vi har et ønske om at skabe en rød tråd imellem alle vores indsatser på tværs af alle fagområder og indsatsbehov. Vi sætter borgeren i centrum og gør det nemt og smidigt at modtage vores ydelser.

          Læs mere

8 tips til det gode møde

Alle sidder i møder fra tid til anden, og alle har en mening om møder, alligevel er der overraskende lidt forskning om møder, siger mødeforsker Vitoria Stray. Hun har selv studeret møder i Norge, Kina, Malaysia og Polen, og her er hendes bedste tips til det gode møde:

  1. Begræns deltagere til 12 personer, ellers falder mødedeltagernes tilfredshed markant. Amerikansk forskning tyder på, at 4-6 personer er det ideelle antal.
  2. Sig noget i begyndelsen af mødet, så er der større chance for at bidrage senere. Et tip er at starte mødet med en såkaldt ’check in’- øvelse, hvor alle fx fortæller om det sjoveste, de gjorde i går.
  3. Vigtigt med ansigtskontakt fx via en stor skærm, hvis man sidder på forskellige destinationer.
  4. Hold mødet så kort som muligt, hvis det er hensigten. Et tip er, at stående møder varer kortere end, når man sidder.
  5. Hold de daglige og faste møder før frokost, mens andre møder bør samles og holdes efter frokost. Ved at samle dem kan man måske holde udvalgte dage mødefrie.
  6. Skift mødeleder – med roterende mødeledere taler mødedeltagerne mere med hinanden på tværs.
  7. Ban vejen for spontane møder – det er lettere at træffe beslutninger ved uplanlagte møder end ved planlagte. Derfor skal det være let at tage et møde efter behov, fx må der altid være ledige møderum.
  8. Gør det okay at forlade et møde. Hvis man fx ikke har noget at bidrage med, bør det være i orden at gå tilbage til sit arbejde, uden at man skal opleve, at det er upassende.

Del artiklen