Hvordan opdaterer jeg min kalender?

Indsæt tidsrum, hvor du er til rådighed.
Dette felt er meget vigtigt. Her noterer du, hvornår du er til rådighed. Det kan f.eks. være fra 06.00-16.00, fra 15.00-23.00 eller fra 10.00-20.00. Hvis du kun vil have nattevagter, er det vigtigt at angive rådighedstidsrum til 23.00-07.00. Det vigtigste er, at du skriver nøjagtigt det tidsrum, hvori du kan arbejde. Det er vigtigt at være opmærksom på, at feltet IKKE må være blankt.

Marker hele dagen til rådighed (inkl. nattevagter)

Hvis du markerer dagen med ”hele dagen”, står du til rådighed i alle vagtlag og kan hermed arbejde hele døgnet.

Marker dagen som ”ønsker ikke vagt”
Hvis dagen er markeret som ” ønsker ikke vagt”, er det fordi, du ikke ønsker vagt den pågældende dag.

Hvis du står til rådighed efterfølgende dag, kan vi godt finde på at ringe til dig den dag, du ikke ønsker vagt for at tilbyde dig en vagt fremadrettet.

Marker dagen som ”ferie”

Hvis du markerer dagen som ”ferie”, er det fordi, du holder ferie. Vi prøver så vidt muligt ikke at ringe til vikarer, når de har ferie, men ser vi, der er vagter fremadrettet, som matcher dine ønsker, vil vi måske ringe til dig.

Marker dagen som ”sygdom”

Hvis dagen er markeret med ”sygdom”, er det fordi, du er syg. Ved sygdom skal du ALTID ringe herind. Ved dagvagt skal du ringe kl. 06.00 om morgenen, når kontoret åbner, og ved aftenvagt senest kl. 11.00.

Marker dagen som ” barn syg”
Hvis dagen er markeret ” barn syg”, er det fordi, dit barn er syg. Hvis du har en vagt, skal du, så vidt det er muligt, selv finde en barnepige til dit syge barn og varetage din vagt. Kan du ikke det, ringer du herind, så vil vi prøve at finde en anden til at varetage din vagt.

Indsæt bemærkning
Her kan du f.eks. skrive, hvor du gerne vil hen som vikar. Man må gerne ønske, men det er ikke givet, at man kun kommer derhen, hvor man ønsker.

Svar på andre spørgsmål

Det beløb, du så, da du tog vagten, inkluderer pension og feriepenge, som ikke bliver udbetalt direkte til dig. Feriepengene bliver overført til din feriekonto, og pensionsbidraget bliver sendt til dit pensionsselskab.

Derfor er det beløb, du ser på din lønseddel, lavere end det, du oprindeligt så ved vagten. Vi anbefaler, at du kigger på side to og fremad i din lønseddel for en detaljeret specifikation af hver vagt.

I appen, under “Instant payout”, finder du kvitteringer for overførslerne, ved at klikke på “Se tidligere straksudbetalinger

På dine normale lønsedler kan du ligeledes se alle straksudbetalinger. De findes under afsnittet “korrektion”, som er placeret på sidste side af lønsedlen. Her finder du ID-nummeret for de vagter, du har fået udbetalt. Beløbet på lønsedlen
er inklusiv gebyret, som er fratrukket udbetalingen.

Gebyret går til vores leverandør Temponizer og dækker de omkostninger, samt den økonomiske risiko, de påtager ved udlæg af finansielle midler.

Grænsen er sat her, fordi der skal være dækning til at betale din Skat, AM-bidrag og Pension, når den “almindelige” lønkørsel finder sted.

Altså er det for at sikre, at der ikke er nogen som ender i en uhensigtsmæssig situation med de personlige faste udgifter.

Du åbner appen og klikker på menupunktet “Instant payout” og derefter på “Vagter klar til udbetaling”.


Her kan du se alle vagter, hvor straksudbetaling er en mulighed (Vær opmærksom på at vagten skal være godkendt – enten af kunden eller automatisk efter 48 timer.)
Markér vagten, du ønsker udbetalt, og tryk “Fortsæt” nede i bunden.
Nu vises det beløb der kan udbetales, samt et gebyr.


Ønsker du beløbet udbetalt, swiper du på bjælken i bunden.
Herefter overføres lønnen til din Nemkonto.

Såfremt du opfylder betingelserne, vil du kunne se menupunktet “Instant payout” i vores app. (Det er blandt andet et krav, at du har fået mindst én almindelig løn.)
Når du klikker hér første gang, guides du igennem opsætningen.

Efter gennemført opsætningen, vil du fremover kunne se disse punkter.
– Se tidligere udbetalinger
– Vagter klar til udbetaling