Organisationsudvikling – Boyum IT

Boyum IT blev grundlagt i 1997 og har siden implementeret og understøttet ERP Accounting Software. Virksomheden har mere end 29 nationaliteter ansatte og lægger stor vægt på en god work-life balance, hvor ambitionen er løbende at udvikle den enkelte både professionelt og personligt.

Virksomhedens kultur bygger på fire kerneværdier:

1) Plads til familie, venner og sociale aktiviteter

2) stærke sociale forbindelser kollegerne imellem

3) sund livsstil

4) stræben efter vækst og udvikling af individet

Boyum IT har været i rivende udvikling og  udvidet antallet af medarbejdere. Der har derfor været tiltagende udfordringer ift. rekruttering af arbejdskraft og samtidig sikre, at nye kolleger integreres succesfuldt fagligt og socialt. Ledelsesmæssigt oplevede virksomheden, at der var brug for at styrke laget af mellemledere ift. de forskellige ledelsesroller (særligt strategisk, drifts- og personaleledelse).

Det gode arbejdsmiljø er et højt prioriteret indsatsområde lige fra bestyrelsen og videre til den daglige ledelse. Det kommer bl.a. til udtryk i virksomhedens fokus på, at den enkelte har indflydelse på eget job, mulighed for fleksible arbejdstider, godt fællesskab og kollegial opbakning. Faktorer, der alle bidrager til høj trivsel og fastholdelse af medarbejdere.

For målet med projektet har været, at:

  • Formålet med projektet er at styrke Boyum ITs pre- og onboarding ved at udvikle og implementere en digital proces, velkomstpakke og kvalitetssikring som løbende kan give indblik i organisationens styrkepositioner og udfordringer.
  • Et konceptet som bidrager til at forbedre arbejdsmiljøet yderligere gennem en integreret APV-løsning, der arbejder sammen med onboarding-platformen og konceptet for MUS og 1:1, hvilket igen muliggør proaktiv handlen fra ledelsen
  • Mellemlederne klædes på til at levere distanceledelse samt styrkes i deres tilgang til strategisk, drifts- og personaleledelse via en ‘Leadership Pipeline’ tænkning

Leverancer

  • Opstartsmøde
  • Kick-off
  • Desk research, interview af nøglepersoner og udarbejdelse af kravspecifikationer
  • Afholdelse af workshops
  • Formidling af resultater
  • Kvalificering af MUS
  • Lederudvikling samt defineret Leadership Pipeline
  • Gennemførelse af formativ og summativ evaluering
  • Licens til onboarding-platform
  • Udarbejdelse af implementerings- og handlingsplan
  • Forankringsmøde

Udbytte af forløbet

  • Et styrket pre- og onboardingsystem ved at udvikle og implementere en digital proces, velkomstpakke og kvalitetssikring som løbende kan give indblik i organisationens styrkepositioner og udfordringer
  • Styrket arbejdsmiljø gennem en integreret APV-løsning, der arbejder sammen med onboardingplatform og koncept for MUS, hvilket muliggør proaktiv handlen fra ledelsen
  • Mellemledere som er klædt bedre på til at levere distanceledelse samt styrket i deres tilgang til strategisk, drifts- og personaleledelse via en “Leadership Pipeline” tænkning